چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

بسیاری از کشورهای غیراسلامی و رهبران غیرمسلمان پیشگام اقدامات حمایتی از فلسطین با هدف آزادی قدس هستند.

بزرگترین پرچم فلسطین در ایران

همشهری آنلاین: برخی تصور می کنند که حمایت از فلسطین و آزادی قدس تنها منحصر به کشورهای عربی و یا انگشت شمار رهبران کشورهای اسلامی است، اما واقعیت امر این گونه نیست و امروزه حتی بسیاری از کشورهای غیراسلامی و رهبران غیرمسلمان نیز پیشگام اقدامات حمایتی از فلسطین با هدف آزادی قدس هستند. از جمله به تازگی «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور برزیل با پوشیدن یک چفیه منقش به پرچم فلسطین و تصویری از مسجد الاقصی حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده است. رئیس جمهور برزیل با به گردن انداختن این چفیه که روی آن عبارتی درباره آزادی قدس و بیت المقدس نوشته شده، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته، تا آن جا که برخی کانال های عبری زبان رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویر رئیس جمهور برزیل با چفیه فلسطینی، او را تروریست و یا حامی تروریست توصیف کرده‌اند. در عین حال در میان کشورهای غیراسلامی این فقط رئیس جمهور برزیل نیست که تمام قد از فلسطینی‌ها حمایت می کند، بلکه برخی دیگر از رهبران کشورهای غیراسلامی را می توان در برشمرد که در طول جنگ غزه بارها حمایت خود را از فلسطین و مردم غزه اعلام کردند:

«لوئیس آلبرتو آرسه کاتاکورا»، رئیس جمهوری بولیوی: فلسطینی ها برای بازپس گیری سرزمین خود مبارزه می کنند و این مبارزه مشروع است. دولت و ملت بولیوی از مبارزه مردم فلسطین حمایت می کنند.

«پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا: اسپانیا به بیش از ۱۴۰ کشوری می‌پیوندد که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند، چون مادرید معتقد است که جنگ غزه به عنوان یک جنایت ضدانسانی بایستی به زودی متوقف شود.

«نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا: کشور ما همیشه با فلسطین خواهد بود و ما وحشتناک‌ترین نسل‌کشی علیه مردم غزه و فلسطین را محکوم می‌کنیم.

«گابریل بوریک»، رئیس جمهور شیلی: بربریت اسرائیل در جنگ علیه غزه بی سابقه است. هرگز نباید وحشیگری را که توسط دولت اسرائیل در غزه انجام می‌شود فراموش کنیم.

«سیریل رامافوزا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی: ما با مردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم.

کد خبر 877511
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha